сряда, 22 май 2013 г.

Какво е маркетинг на социални мрежи (SMM)?

Маркетинг на социални мрежи или Social media marketing (SMM) е форма на интернет маркетинг, която използва социалните мрежи като маркетингов и рекламен инструмент.
Какво е маркетинг на социални мрежи - SMM
Целта на SMM е да създава съдържание, което потребителите да харесват и споделят в тяхните социални профили, което да помогне на дадена компания, продукт или услуга да увеличи популяризирането на марката си и да разшири достига си до повече клиенти.

Един от ключовите компоненти в маркетинга на социални мрежи е оптимизацията за социалните мрежи - Social Media Optimization (SMO). Както оптимизацията за търсачки - (SEO), SMO e стратегия за привличане на нови и уникални посетители към Вашия уеб сайт.
SMO може да се прави по два начина:
чрез добавяне на социални бутони (like, share, +1, tweet) в съдържанието, или промотиране на дейност в социалните мрежи чрез обновяване на статуси, туитвания или блог постове.

SMM помага на компанийте да получат директна обратна връзка от клиенти (и потенциални клиенти), като в същото време компанията изглежда по-представителна. Интерактивните опции на социалните мрежи дават възможност на потребителите да задават въпроси или да се оплакват и по този начин да почувстват, че са чути.
Този аспект на SMM се нарича социално управление на взаимоотношенията с клиенти (социален CRM).

SMM все повече зачестява с увеличаващата се популярност на сайтове като Twitter, Facebook, Myspace, LinkedIn, и YouTube.

В отговор на тази популярност Федералната търговска комисия (FTC) е актуализирала правила за включване на SMM.
Ако една компания или рекламна агенция осигурява блогъри (потребители) или други онлайн коментари отностно безплатни продукти или други стимули за генериране на положителен отзвук за даден продукт/услуга, то онлайн коментарите ще бъдат третирани като законни потвърждения.
Както блогърите, така и дружествата ще бъдат държани отговорни за гарантиране, че стимулите са ясно и видно разкрити и обосновани, и че мнението на потребителите не съдържа заблуждаващи или необосновани твърдения или други в съответствие с правилата на Федералната търговска комисия относно нелоялни или подвеждащи реклами.



My Google+

Няма коментари:

Публикуване на коментар